torstai 11. kesäkuuta 2015

Jasmin a.k.a Jasilyn

Kuva: Samppa Erkkilä 
Vaatteet: Underground Store
Hiukset: Hius- ja kauneushoitola Kiva

Olen Jasmin a.k.a Jasilyn, olen 26-vuotias nainen Lappeenrannasta. Olen yhden lapsen äiti, lähihoitaja opiskelija ja töissä hoitajana.  Arkeni on melkoisen kiireistä jopa näin kesälomalla joten harrastukset ovat jääneet harmittavan vähäiseksi mutta aina kun kerkeän harrastan kameran edessä ja takana olemista, blogin kirjoittamista http://www.lily.fi/blogit/js-neverland, lukemista ja shoppailua (tämähän menee myös liikunnasta?). Olen toiminut alternative mallina vuodesta 2011 asti ja toimin mallina Jasilyn taitelijanimellä (fb-sivut: https://www.facebook.com/Jasilyn.neverland).  Malleiluun jäi nopeasti koukkuun ja huomasin että voin toteuttaa itseäni kameran edessä ja kertoa oman tarinani kuvien välityksellä. Pidän siitä että kameran edessä voin unhtaa kaiken ja vaihtaa roolia ja olla samaan aikaan oman elämäni näyttelijä. Kameran takana olen täysin aloittelijan saappaissa mutta pyrin kehittämään sielläkin puolella osaamistani ja kehittyä kuvaajana. Blogia kirjoitan pääsääntöisesti  itselleni mutta onhan se aina kiva jos se kerää muitakin lukijoita. Olen keskittynyt blogissani sisustukseen, omien ajatuksien purkamiseen, jos tekstini inspiroivat tai saavat ihmiset hyvälle tuulelle tai jotkut saavat lohtua niin koen saavuttaneeni sen mitä olen niillä halunnut.
Olen luonteeltani hyvin postiivinen ihminen, uskon että positiivinen asenne näkyy sisältä ulos ja antaa voimaa.  Haluan jakaa omaa ilosanomaani joten jopa pienet hyvät teot voivat olla yhtä merkittäviä kuin isot, se pienen hymyn antaminen tuntemattomalle tai oven avaaminen saattaa pelastaa toisen päivän. Omaan myös melko lapsenmielisen sydämen ja mielen, voisi jopa kuvailla että kärsin leikkimielisesti "Peter-Pan Syndoormasta", lopulta on kumminkin on tärkeää olla aikuinen ja pitää lapsen sydän sykkimässä rinnassa.  Ehkä parhain kohteliaisuuden ystäväni sanoi minusta "Sinulla on lapsen sydän, nuoren mieli ja ikäisesi vartalo", huvittavaa mutta osuvaa! Tämä lapsenmielisyys näkyy myös luovassa hulluudessa joka on myös samalla huono puoleni, saan ideoita jotka tulisi toteuttaa heti, mielikuvistusta riittää ja innokkuutta.  Huonoina puolina pidän myös  tempramenttisuutta, ujoutta ja itsepäisyyttäni!


Photo: Aki Pitkänen


 Omat parhaat puoleni ulkonäöllisesti on että  omaan suomalaiset että hollantilaiset geenit ja tämä näkyy kasvoissani. Parhaat puoleni on myös se että olen tyytyväinen siihen mitä olen, kokonaisuutena. Minulla on virheitä ja puutteita mutta kumminkin ne ovat osa minua ja tekevät minusta itseni näköisen.
Tyyliltäni en määrittele itseäni mihinkään lokeroon vaan pukeudun siihen mikä omaa silmää miellyttää. Seuraan aktiivisesti muotia ja haen niistä inspiraatiota pukeutumiseeni ja poimin ns. parhaat palat.  Haluan kumminin lisätä omat mausteeni pienillä yksityiskohdilla esim. siilitukallani, tatuoinneilla, rock henkisillä yksityiskohdilla (nahkatakki, nahkahousut tms.). Tykkään vaihdella hiustyylejä tai vaikka meikkiä ihan vain kokeilakseni miltä mikäkin näyttää, voisi sanoa että olen ollut viime vuosina melkoinen kameliontti mutta aina vakio asusteeseeni on kuulunut punainen huulipuna.
Kliseisesti tyylillisesti esikuviani on Marilyn Monroe  naisellisuudellaan ja korkeilla koroillaan. Micah Gianneli on toinen tyylillinen esikuva rock henkisyydellään ja persoonallisella muodikkuudellaan.

Itselläni tärkeäintä elämässä on (tylsästi mutta sitäkin tärkeämmin sanottu) oma lapseni ja perhe. Perhe oli sitten biologinen tai ei on aina tärkeä, perhe on lopulta  se joka ottaa syyliin kun olet maissa ja nostattaa ylös, heidän kanssa jaat aamun ensimmäiset tunnit ja illan viimeiset hetket. Poikani on iso osa elämääni ja tottakai se tärkein jäsen perheessä, hän on erityislapsi joka lopulta opettaa minua enemmän kuin minä häntä. Hän todellinen valontuoja! Tärkein opetus mitä olen saanut että elämässä tulee olla tasapainoa kaiken kiireen, ärsykkeiden ja paineiden keskellä ja siinä nopeasti voi hukata itsensä, on siis tärkeää pitää huolta itsestään sisäisesti ja ulkoisesti. Pitää osata hiljentyä ja levätä, tulee nauttia pienistä että isoista asioista, tulee uskaltaa nauraa itsellensä ja joskus ehkä nolatakin itsensä..ei se niin vakavaa ole. Ilman tasapainoa tipumme kyydistä.



Photo: Timo Koponen


Elän nykyisin melko paljon hetki kerrallaan mutta haaveita ja suunitelmia tulee olla, toivon että muutaman vuoden päästä olen opiskelemassa ammattikorkeassa tai yliopistossa Tampereella.  Toivon myös että poikani koulu on edistynyt ja hän on löytänyt paikkansa koulusta ja elämästä. Haluan olla paikalla näkemässä mitä hän tekee  ja oppii, joten toivottavasti silloin osaa paremmin tasapainoilla arjen ja koulun välillä.
Viiden vuoden päästä toivon olevani jo hyvässä vaiheessa opiskelujani ja työssä kunnolla kiinni. Toivon että en ole lakannut unelmoidasta ja mallina olen ylittänyt itseni, toivon kumminkin että voisin päästä ulkomaille asti! Lähden lopulta yksinkertaisista asioista  eteenpäin kohti tulevaa, elämä yllättää aina jos sen vain antaa yllättää!

Olisin hyvä UGM2015 koska en saata olla se erilaisin pukeutuja, räiskyvin luonne tai puheliain neito mutta pyrin aina olemaan oma itseni enkä halua esittää mitään muuta. Haluan levittää aina ilosanomaa ja olla naisille (miksei  miehillekin) hyvä roolimalli ikään katsomatta. En halua että kukaan erilainen, "tavallinen", äiti, isä, opiskelija,  tms. ajattelee ettei voisi olla jotain koska jokin on este vaan se on hidaste jonka voi purkaa! Kaikki lopulta lähtee itsestään, olen itsekin vielä tässä seisomassa  ja tieni ei ole ollut kevyt, olen taipunut tuulessa mutta en katkea,  taistelen hymyillen :) Minulla on tarina takanani jonka uskon inspiroivan ja kannustuvan kohtalon tovereita ja uskon että voin olla kannustava esimerkki monelle! "Be yourself; everyone else is already taken." -Oscar Wilde


Toivon kesältä mahtavia uusia kokemuksia (sen aurinkoisen sään lisäksi) oli sitten kyseessä malleilu, UGM 2015 kisa tai ihan normaali arki! Uskon että tästä tulee hyvin erilainen kesä mitä tähän asti on ollut ja otan kaikki mikä tulee vastaan avoimin mielin ja sydämin! Täältä tullaan!


Photo: Timo Koponen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti